Reading 8- The Creative Economy

Reading 8- The Creative Economy

The Creative economy, how people make money from ideas” é um livro que só descobri muito recentemente apesar de ter sido editado pela primeira ve em 2001. John Howkins é o autor que desenvolveu este conceito de economia à volta da criatividade e este livro é um dos bons exemplos de edições que vivem durante muito tempo, ou seja são intemporais. Por isso, e apesar de ser um texto relativamente teórico, pode ser uma leitura interessante para as férias.

Uma das teses deste conteúdo, essencial para quem opera nas industrias criativas é para “se inventar, ser único, e não ter receio do fracasso”. A criatividade é o negócio de mais rápido crescimento no mundo. As empresas estão com fome de pessoas com idéias – e cada vez mais queremos fazer, comprar, vender e compartilhar produtos criativos. Mas como se transforma a criatividade em dinheiro? Howkins tenta responder a esta pergunta neste livro super criativo!

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The Creative Economy, how people make money from ideas” is a book that I only discovered very recently although it was first edited in 2001. John Howkins is the author who developed this concept of economy around creativity and this book is one of the good examples of editions that live for a long time, that are timeless. So, despite being a relatively theoretical text, it can be an interesting read for the holidays.

One of the theses of this content, essential for those operating in the creative industries is to “invent, be unique, and not be afraid of failure.” Creativity is the fastest growing business in the world. Companies are hungry for people with ideas – and more and more we want to make, buy, sell and share creative products. But how do you turn creativity into money? Howkins tries to answer this question in this super creative book!